Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Temel Bilgi Kavramları (Veri, bilgi ve Bilgi; Bilgi İşleme Modeli) |
Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır. |
2) |
Temel Bilgi Kavramları (Bilgisayar Bileşenleri; Bilgi İşleme) |
Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır. |
3) |
İnternet ve Web Tarayıcıları - İnternetin Temel Kavramları - Web tarayıcısı kullanma - Google arama motorunu kullanma |
Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır. |
4) |
E-Posta Hesabı Yönetimi - Bir Gmail-öğrenci hesabı kullanma. |
Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır. |
5) |
Mobil Cihazların özellikleri |
Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır. |
6) |
Senkron ve asenkron iletişim araçları |
Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır. |
7) |
Sosyal Ağlar |
Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır. |
8) |
Ara Sınav |
Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır. |
9) |
Teknoloji ve Öğrenme |
Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır. |
10) |
Kelime İşleme (Ms Word): Kullanıcı Arayüzü, Dosya yönetimi |
Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır. |
11) |
Kelime İşleme (Ms Word): Metin Düzenleme |
Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır. |
12) |
Kelime İşleme (Ms Word): Tablolar |
Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır. |
13) |
Kelime İşleme (Ms Word): Görsel Nesneler |
Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır. |
14) |
Kelime İşleme (Ms Word): Sayfa düzeni ve yazdırma |
Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır. |
15) |
FİNAL SINAVI |
Eşzamansız eğitim materyalleri üniversitenin LMS'sinde (Topkapı E-Learning) bulunmaktadır. |
Ders Notları / Kitaplar: |
Asynchronous educational materials are available on the LMS of the university (Ayvansaray E-Learning). |
Diğer Kaynaklar: |
Technology in Action Complete, Global Edition, by Alan Evans, 2020, Prentice Hall, ISBN-13:9781292311883
Computers Are Your Future Complete, 13 Edition, by Catherine Laberta, 2013, Prentice Hall, ISBN-13: 9780132544948
Stair, R. M., Reynolds, G.W. : Principals of Information Systems : managerial approach, 9th Edition, Course Technology,2010
Laudon, K.C. and Laudon, J.P.: Management information systems : managing the digital firm, Upper Saddle River, N.J. Pearson/Prentice Hall 2007.
Maier, R., Haedrich, T. & Peinl, R.: Enterprise Knowledge Infrastructures, 2nd Edition, Springer, 2009. |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında mevcut olan teorik yaklaşımlar, kavramsal bilgi seti ve yöntemlerle ilgili ileri düzeyde bilgi sahip olma
|
4 |
2) |
Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin kendisiyle kesişen diğer sosyal bilimler alt dallarıyla (tarih, sosyoloji, hukuk, iktisat, psikoloji, antropoloji) etkileşiminin farkında olarak, olayları inter-disipliner çerçevede değerlendirme ve tartışma bilgi ve becerisinin kazandırılması |
|
3) |
Kütüphane ve diğer akademik bilgi kaynaklarından veri toplama, çözümleme ve raporlaştırma; ilgili konularda akademik yazım kurallarına uygun yazılı metinler oluşturma ve sözlü sunumlar yapma becerisine sahip olma |
2 |
4) |
Öğrencilere araştırma ve bilim etiği kazandırılarak, özgün çalışmalar yapmasının önünün açılması |
|
5) |
Devlet ve devlet-dışı kurumların ihtiyacını azami düzeyde giderecek donanımlı, ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümleyebilme ve tartışabilme yetisinin kazandırılması |
3 |
6) |
Mezunlarını yüksek lisans ve doktora sürecine taşıyabilmesine ön ayak olabilecek nitelikli lisans eğitimi verilerek gelecekte akademik perspektife sahip bireylerin yetiştirilmesi |
2 |
7) |
Beşeri bilimlerin tümüyle etkileşim halinde olacak bireyin iletişim yetkinliğini güçlendirerek, sosyal sorumluluk bilinci ve etik değerlere sahip topluma faydalı insanların kazandırılması |
|
8) |
Ulusal ve uluslararası işbirliği ve dayanışma anlayışı içinde toplumun bilimsel ve kültürel kalitesinin artmasına katkıda bulunmak |
3 |
9) |
Mezunların Türkçe ve İngilizce’yi mesleki yaşamlarında etkin olarak kullanabilmelerini sağlamak |
|
10) |
Farklı düşüncelere, hayat tarzlarına, kültürlere ve kimliklere saygı göstermek ve farklılığın değerini anlamak |
4 |
11) |
Hayat boyu öğrenim ilkesini benimsemek ve farklı disiplinleri tanıyarak kişisel, sosyal ve profesyonel gelişimi zenginleştirmek. |
|