Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler(İngilizce)
Lisans TYYÇ: 6. Düzey QF-EHEA: 1. Düzey EQF-LLL: 6. Düzey

Ders Genel Tanıtım Bilgileri

Ders Kodu: POL212
Ders İsmi: Middle East in International Politics
Ders Yarıyılı: Bahar
Ders Kredileri:
Teorik Pratik Laboratuvar AKTS
3 0 0 5
Öğretim Dili: İngilizce
Ders Koşulu:
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: Hayır
Dersin Türü: Bölüm Seçmeli
Dersin Seviyesi:
Lisans TYYÇ:6. Düzey QF-EHEA:1. Düzey EQF-LLL:6. Düzey
Dersin Veriliş Şekli: Yüz yüze
Dersin Koordinatörü: Arş.Gör. MERT TÜRKMEN
Dersi Veren(ler):
Dersin Yardımcıları:

Dersin Amaç ve İçeriği

Dersin Amacı: Ders, medya ve siyasetin artan melezleşmesine ilişkin çalışmalara temel teorik yaklaşımları tanıtmakta ve mevcut eğilimleri tarihsel ve karşılaştırmalı bir perspektife yerleştirmektedir. Dersin temel konuları arasında medya devlet ilişkileri, seçim kampanyaları, sosyal medya aktivizmi ve siyasetçilerin medya performansları yer almaktadır.
Dersin bir diğer amacı hem rutin siyasetin hem de siyasi aktivizmin çeşitli medya ortamında ve içinde nasıl geliştiğini araştırmaktır. Vatandaşların ve toplumsal hareketlerin medyayı siyasi mücadelelerde nasıl kullandığına bir araştırma başlığı da dersin ana unsurlarından biridir.
Dersin İçeriği: 1- Teoriler

2- Medya ve siyasetin içi içeliği ve bunun çeşitli siyasi bağlamlara etkisi.

3- Sosyal medya ve sosyal medyanın toplumsal hareketlerde ne ölçüde gerçekten işlevsel olduğuna yönelik tartışma.

Öğrenme Çıktıları

Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
Öğrenme Çıktıları
1 - Bilgi
Kuramsal - Olgusal
1) Bu dersi alan öğrencilerin medya ve siyaset arasındaki ilişkiyi farklı ortamlarda ve farklı açılardan analiz etmeleri beklenmektedir. Yine öğrenciler, medya yapılarının, medya üretiminin ve medya tüketiminin nasıl ve neden değiştiğini ve bu değişikliklerin siyasal iletişim üzerindeki bazı merkezi etkilerini derinlemesine anlayacaklardır. Dersin ardından öğrencilerin akademik literatürü gözden geçirebilecek, medya ve siyaset alanında vaka çalışmaları planlayabilecek ve üretebilecek bir donanıma sahip olmaları hedeflenmektedir.
2 - Beceriler
Bilişsel - Uygulamalı
3 - Yetkinlikler
İletişim ve Sosyal Yetkinlik
Öğrenme Yetkinliği
Alana Özgü Yetkinlik
Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği

Ders Akış Planı

Hafta Konu Ön Hazırlık
1) Medya ve Siyasete Giriş Oates, S. (2008). Introduction to Media and Politics (1st ed.). SAGE Publications Ltd.
2) Medya ve Siyasete Giriş Oates, S. (2008). Introduction to Media and Politics (1st ed.). SAGE Publications Ltd.
3) Medya ve Siyasete Giriş Oates, S. (2008). Introduction to Media and Politics (1st ed.). SAGE Publications Ltd.
4) Siyasi İletişim Wolfsfeld, G. (2011). Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication (1st ed.). Routledge.
5) Siyasi İletişim Wolfsfeld, G. (2011). Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication (1st ed.). Routledge.
6) Siyasi İletişim Wolfsfeld, G. (2011). Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication (1st ed.). Routledge.
7) Siyaset ve Sosyal Medya Patrut, B. Patrut, M. (2014). Social Media in Politics (Public Administration and Information Technology, 13) (2014th ed.). Springer.
8) Vize Sınavı
9) Siyaset ve Sosyal Medya Patrut, B. Patrut, M. (2014). Social Media in Politics (Public Administration and Information Technology, 13) (2014th ed.). Springer.
10) Siyaset ve Sosyal Medya Patrut, B. Patrut, M. (2014). Social Media in Politics (Public Administration and Information Technology, 13) (2014th ed.). Springer.
11) Siyaset ve Sosyal Medya Patrut, B. Patrut, M. (2014). Social Media in Politics (Public Administration and Information Technology, 13) (2014th ed.). Springer.
12) Sosyal Medya, Çatışma ve Demokrasi Schirch, L. (2021). Social Media Impacts on Conflict and Democracy (Routledge Advances in International Relations and Global Politics) (1st ed.). Routledge.
13) Sosyal Medya, Çatışma ve Demokrasi Schirch, L. (2021). Social Media Impacts on Conflict and Democracy (Routledge Advances in International Relations and Global Politics) (1st ed.). Routledge.
14) Sosyal Medya, Çatışma ve Demokrasi Schirch, L. (2021). Social Media Impacts on Conflict and Democracy (Routledge Advances in International Relations and Global Politics) (1st ed.). Routledge.
15) Final Sınavı

Kaynaklar

Ders Notları / Kitaplar: Oates, S. (2008). Introduction to Media and Politics (1st ed.). SAGE Publications Ltd.

Patrut, B. Patrut, M. (2014). Social Media in Politics (Public Administration and Information Technology, 13) (2014th ed.). Springer.

Schirch, L. (2021). Social Media Impacts on Conflict and Democracy (Routledge Advances in International Relations and Global Politics) (1st ed.). Routledge.

Wolfsfeld, G. (2011). Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication (1st ed.). Routledge.
Diğer Kaynaklar: Oates, S. (2008). Introduction to Media and Politics (1st ed.). SAGE Publications Ltd.

Patrut, B. Patrut, M. (2014). Social Media in Politics (Public Administration and Information Technology, 13) (2014th ed.). Springer.

Schirch, L. (2021). Social Media Impacts on Conflict and Democracy (Routledge Advances in International Relations and Global Politics) (1st ed.). Routledge.

Wolfsfeld, G. (2011). Making Sense of Media and Politics: Five Principles in Political Communication (1st ed.). Routledge.

Ders - Program Öğrenme Kazanım İlişkisi

Ders Öğrenme Kazanımları

1

Program Kazanımları
1) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında mevcut olan teorik yaklaşımlar, kavramsal bilgi seti ve yöntemlerle ilgili ileri düzeyde bilgi sahip olma
2) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin kendisiyle kesişen diğer sosyal bilimler alt dallarıyla (tarih, sosyoloji, hukuk, iktisat, psikoloji, antropoloji) etkileşiminin farkında olarak, olayları inter-disipliner çerçevede değerlendirme ve tartışma bilgi ve becerisinin kazandırılması
3) Kütüphane ve diğer akademik bilgi kaynaklarından veri toplama, çözümleme ve raporlaştırma; ilgili konularda akademik yazım kurallarına uygun yazılı metinler oluşturma ve sözlü sunumlar yapma becerisine sahip olma
4) Öğrencilere araştırma ve bilim etiği kazandırılarak, özgün çalışmalar yapmasının önünün açılması
5) Devlet ve devlet-dışı kurumların ihtiyacını azami düzeyde giderecek donanımlı, ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümleyebilme ve tartışabilme yetisinin kazandırılması
6) Mezunlarını yüksek lisans ve doktora sürecine taşıyabilmesine ön ayak olabilecek nitelikli lisans eğitimi verilerek gelecekte akademik perspektife sahip bireylerin yetiştirilmesi
7) Beşeri bilimlerin tümüyle etkileşim halinde olacak bireyin iletişim yetkinliğini güçlendirerek, sosyal sorumluluk bilinci ve etik değerlere sahip topluma faydalı insanların kazandırılması
8) Ulusal ve uluslararası işbirliği ve dayanışma anlayışı içinde toplumun bilimsel ve kültürel kalitesinin artmasına katkıda bulunmak
9) Mezunların Türkçe ve İngilizce’yi mesleki yaşamlarında etkin olarak kullanabilmelerini sağlamak
10) Farklı düşüncelere, hayat tarzlarına, kültürlere ve kimliklere saygı göstermek ve farklılığın değerini anlamak
11) Hayat boyu öğrenim ilkesini benimsemek ve farklı disiplinleri tanıyarak kişisel, sosyal ve profesyonel gelişimi zenginleştirmek.

Ders - Öğrenme Kazanımı İlişkisi

Etkisi Yok 1 En Düşük 2 Düşük 3 Orta 4 Yüksek 5 En Yüksek
           
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi Katkı Payı
1) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında mevcut olan teorik yaklaşımlar, kavramsal bilgi seti ve yöntemlerle ilgili ileri düzeyde bilgi sahip olma 3
2) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin kendisiyle kesişen diğer sosyal bilimler alt dallarıyla (tarih, sosyoloji, hukuk, iktisat, psikoloji, antropoloji) etkileşiminin farkında olarak, olayları inter-disipliner çerçevede değerlendirme ve tartışma bilgi ve becerisinin kazandırılması 5
3) Kütüphane ve diğer akademik bilgi kaynaklarından veri toplama, çözümleme ve raporlaştırma; ilgili konularda akademik yazım kurallarına uygun yazılı metinler oluşturma ve sözlü sunumlar yapma becerisine sahip olma 3
4) Öğrencilere araştırma ve bilim etiği kazandırılarak, özgün çalışmalar yapmasının önünün açılması 4
5) Devlet ve devlet-dışı kurumların ihtiyacını azami düzeyde giderecek donanımlı, ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümleyebilme ve tartışabilme yetisinin kazandırılması 4
6) Mezunlarını yüksek lisans ve doktora sürecine taşıyabilmesine ön ayak olabilecek nitelikli lisans eğitimi verilerek gelecekte akademik perspektife sahip bireylerin yetiştirilmesi 4
7) Beşeri bilimlerin tümüyle etkileşim halinde olacak bireyin iletişim yetkinliğini güçlendirerek, sosyal sorumluluk bilinci ve etik değerlere sahip topluma faydalı insanların kazandırılması 3
8) Ulusal ve uluslararası işbirliği ve dayanışma anlayışı içinde toplumun bilimsel ve kültürel kalitesinin artmasına katkıda bulunmak 4
9) Mezunların Türkçe ve İngilizce’yi mesleki yaşamlarında etkin olarak kullanabilmelerini sağlamak 3
10) Farklı düşüncelere, hayat tarzlarına, kültürlere ve kimliklere saygı göstermek ve farklılığın değerini anlamak 3
11) Hayat boyu öğrenim ilkesini benimsemek ve farklı disiplinleri tanıyarak kişisel, sosyal ve profesyonel gelişimi zenginleştirmek. 3

Ölçme ve Değerlendirme

Yarıyıl İçi Çalışmaları Aktivite Sayısı Katkı Payı
Toplam %
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI % 0
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI %
Toplam %