Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler(İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | POL411 | ||||||||
Ders İsmi: | Public Diplomacy and Strategic Communications | ||||||||
Ders Yarıyılı: |
Güz |
||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | English | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Bölüm Seçmeli | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | E-Öğrenme | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Arş.Gör. MUHAMMET ÖZCAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi SUAT DÖNMEZ |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı öğrencilerin siyasal iletişim ve kamu diplomasisi kavramları hakkında eleştirel düşünmelerini sağlamak, bu kavramlarla ilgili doğru strateji ve taktikleri seçmeyi bilmelerini sağlamaktır. Kamu diplomasisi özelinde ise bu ders kapsamında öğrencilerin uluslararası kamuoyu yönetimi kapsamında ulusal itibarı yerleştirmeyi ve sürdürmeyi bilmelerini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği: | Uluslararası ilişkiler ve kamu diplomasisi, mevcut yaklaşımlar, stratejik iletişim ile ilgili teoriler ve dünyadaki örnekler hakkında bilgi vermektir. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Kamuoyu kavramı ve halkla ilişkilerin kamuoyu oluşturmadaki rolü Siyasal iletişim kavramı | Related sections of the reader |
2) | Siyasal iletişimde aktörler Siyasal iletişimde medyanın önemi ve post truth kavramı | Related sections of the reader |
3) | Kamu diplomasisi modelleri | Related sections of the reader |
4) | Kamu diplomasisinin yürütüldüğü sahalar | Related sections of the reader |
5) | Dünyada kamu diplomasisi | Related sections of the reader |
6) | Türkiye’de kamu diplomasisi | Related sections of the reader |
7) | Kamu diplomasisi/stratejik iletişim yönetimi/algılama yönetimi/propaganda arasındaki ilişkilerin analizi | Related sections of the reader |
8) | Ara Sınav | |
9) | Yoğunlaşan iletişim ve yumuşak güç | Related sections of the reader |
10) | Kamu diplomasisi modelleri Kamu diplomasisi strateji ve taktikleri: Kültürel Diplomasi - Yurttaş Diplomasisi- İnanç Diplomasisi- Uluslararası Yayımcılık | Related sections of the reader |
11) | Türkiye’nin Kamu Diplomasisi Öğeleri (Kamu Diplomasisi Koordinatörlüğü-Dışişleri Bakanlığı- Turizm Bakanlığı- TİKA) | Related sections of the reader |
12) | Öğrenci sunumları | |
13) | Öğrenci sunumları | |
14) | Genel Değerlendirme | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Joseph Nye, Soft Power: The Means to Success in World Politics, Public Affairs, 2005. Nancy Snow and Philip Taylor, ( Eds.) Handbook of Public Diplomacy, New York: Routledge, 2009 |
Diğer Kaynaklar: | Gaye Aslı Sancar (Ed.) Kamu Diplomasisinde Yeni Yaklaşımlar ve Örnekler. Beta Yayınları, İstanbul, 2016 |
Ders Öğrenme Kazanımları | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında mevcut olan teorik yaklaşımlar, kavramsal bilgi seti ve yöntemlerle ilgili ileri düzeyde bilgi sahip olma | ||||||||||
2) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin kendisiyle kesişen diğer sosyal bilimler alt dallarıyla (tarih, sosyoloji, hukuk, iktisat, psikoloji, antropoloji) etkileşiminin farkında olarak, olayları inter-disipliner çerçevede değerlendirme ve tartışma bilgi ve becerisinin kazandırılması | ||||||||||
3) Kütüphane ve diğer akademik bilgi kaynaklarından veri toplama, çözümleme ve raporlaştırma; ilgili konularda akademik yazım kurallarına uygun yazılı metinler oluşturma ve sözlü sunumlar yapma becerisine sahip olma | ||||||||||
4) Öğrencilere araştırma ve bilim etiği kazandırılarak, özgün çalışmalar yapmasının önünün açılması | ||||||||||
5) Devlet ve devlet-dışı kurumların ihtiyacını azami düzeyde giderecek donanımlı, ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümleyebilme ve tartışabilme yetisinin kazandırılması | ||||||||||
6) Mezunlarını yüksek lisans ve doktora sürecine taşıyabilmesine ön ayak olabilecek nitelikli lisans eğitimi verilerek gelecekte akademik perspektife sahip bireylerin yetiştirilmesi | ||||||||||
7) Beşeri bilimlerin tümüyle etkileşim halinde olacak bireyin iletişim yetkinliğini güçlendirerek, sosyal sorumluluk bilinci ve etik değerlere sahip topluma faydalı insanların kazandırılması | ||||||||||
8) Ulusal ve uluslararası işbirliği ve dayanışma anlayışı içinde toplumun bilimsel ve kültürel kalitesinin artmasına katkıda bulunmak | ||||||||||
9) Mezunların Türkçe ve İngilizce’yi mesleki yaşamlarında etkin olarak kullanabilmelerini sağlamak | ||||||||||
10) Farklı düşüncelere, hayat tarzlarına, kültürlere ve kimliklere saygı göstermek ve farklılığın değerini anlamak | ||||||||||
11) Hayat boyu öğrenim ilkesini benimsemek ve farklı disiplinleri tanıyarak kişisel, sosyal ve profesyonel gelişimi zenginleştirmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında mevcut olan teorik yaklaşımlar, kavramsal bilgi seti ve yöntemlerle ilgili ileri düzeyde bilgi sahip olma | 4 |
2) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin kendisiyle kesişen diğer sosyal bilimler alt dallarıyla (tarih, sosyoloji, hukuk, iktisat, psikoloji, antropoloji) etkileşiminin farkında olarak, olayları inter-disipliner çerçevede değerlendirme ve tartışma bilgi ve becerisinin kazandırılması | 5 |
3) | Kütüphane ve diğer akademik bilgi kaynaklarından veri toplama, çözümleme ve raporlaştırma; ilgili konularda akademik yazım kurallarına uygun yazılı metinler oluşturma ve sözlü sunumlar yapma becerisine sahip olma | 4 |
4) | Öğrencilere araştırma ve bilim etiği kazandırılarak, özgün çalışmalar yapmasının önünün açılması | 4 |
5) | Devlet ve devlet-dışı kurumların ihtiyacını azami düzeyde giderecek donanımlı, ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümleyebilme ve tartışabilme yetisinin kazandırılması | 5 |
6) | Mezunlarını yüksek lisans ve doktora sürecine taşıyabilmesine ön ayak olabilecek nitelikli lisans eğitimi verilerek gelecekte akademik perspektife sahip bireylerin yetiştirilmesi | 4 |
7) | Beşeri bilimlerin tümüyle etkileşim halinde olacak bireyin iletişim yetkinliğini güçlendirerek, sosyal sorumluluk bilinci ve etik değerlere sahip topluma faydalı insanların kazandırılması | 4 |
8) | Ulusal ve uluslararası işbirliği ve dayanışma anlayışı içinde toplumun bilimsel ve kültürel kalitesinin artmasına katkıda bulunmak | 4 |
9) | Mezunların Türkçe ve İngilizce’yi mesleki yaşamlarında etkin olarak kullanabilmelerini sağlamak | 4 |
10) | Farklı düşüncelere, hayat tarzlarına, kültürlere ve kimliklere saygı göstermek ve farklılığın değerini anlamak | 3 |
11) | Hayat boyu öğrenim ilkesini benimsemek ve farklı disiplinleri tanıyarak kişisel, sosyal ve profesyonel gelişimi zenginleştirmek. | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |