Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler(İngilizce) | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | POL203 | ||||||||
Ders İsmi: | Contemporary Political Theory | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Güz | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | İngilizce | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Arş.Gör. MUHAMMET ÖZCAN | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi GÖKHAN AK |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu ders öğrenciye daha önceki dönemlerde üretilmiş siyasal düşüncenin ışığınıda 20. yüzyılda üretilmiş olan siyasal düşünceyi vermek ve der ayrıca çağdaş siyasal düşünce-çağdaş siyasal ideolojiler arasındaki ilişkiyi ortaya koymayı hedeflemektedir. |
Dersin İçeriği: | Liberalizm; sosyalizm; muhafazakarlık; Batı Marksizmi; post-Marksizm; faşizm; totaliterizm; İslami siyasi düşünce. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Sosyal ve siyasi düşünce olarak ideolojiler | |
2) | 18. ve erken 19. yy'lar: ideolojik düşüncenin oluşum evresi | |
3) | Erken kapitalizm ve Liberalizm | |
4) | Bir Avrupa düşüncesi olarak Muhafazakarlık: düzen ve devamlılık | |
5) | Sosyalizm: endüstriyel bir dünyada düşünce ve eleştiri | |
6) | Anarşizm: bir güç ve direnme biçimi | |
7) | Milliyetçilik: halk olarak ve halk için tahayyül etmek | |
8) | Ara Sınav | |
9) | 19. yy'ı tekrar düşünmek: epistemik bir düzen arayışı | |
10) | Faşizm: toplumu düşüncesizleştirmek olarak siyaset | |
11) | Feminizm ve ekolojizm: kimlik politikaları ve endüstriyel-kentli krizi | |
12) | Dinler ve kökten dincilikler: inancı küresel boyutta siyasileştirmek | |
13) | Üçüncü dünya, küreselleşme ve maduniyet düşüncesi | |
14) | Hegemonya, imparatorluk ve tarih | |
15) | Final Sınavı |
Ders Notları / Kitaplar: | Macridis, Roy, Contemporary Political Ideologies, 6th edition, Pearson, 1997. • |
Diğer Kaynaklar: | Sargent, Lyman Tower, Contemporary Political Ideologies: A Comparative Analysis, Wadsworth Publishing, 2008. |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
|||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | ||||||||||
1) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında mevcut olan teorik yaklaşımlar, kavramsal bilgi seti ve yöntemlerle ilgili ileri düzeyde bilgi sahip olma | ||||||||||
2) Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin kendisiyle kesişen diğer sosyal bilimler alt dallarıyla (tarih, sosyoloji, hukuk, iktisat, psikoloji, antropoloji) etkileşiminin farkında olarak, olayları inter-disipliner çerçevede değerlendirme ve tartışma bilgi ve becerisinin kazandırılması | ||||||||||
3) Kütüphane ve diğer akademik bilgi kaynaklarından veri toplama, çözümleme ve raporlaştırma; ilgili konularda akademik yazım kurallarına uygun yazılı metinler oluşturma ve sözlü sunumlar yapma becerisine sahip olma | ||||||||||
4) Öğrencilere araştırma ve bilim etiği kazandırılarak, özgün çalışmalar yapmasının önünün açılması | ||||||||||
5) Devlet ve devlet-dışı kurumların ihtiyacını azami düzeyde giderecek donanımlı, ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümleyebilme ve tartışabilme yetisinin kazandırılması | ||||||||||
6) Mezunlarını yüksek lisans ve doktora sürecine taşıyabilmesine ön ayak olabilecek nitelikli lisans eğitimi verilerek gelecekte akademik perspektife sahip bireylerin yetiştirilmesi | ||||||||||
7) Beşeri bilimlerin tümüyle etkileşim halinde olacak bireyin iletişim yetkinliğini güçlendirerek, sosyal sorumluluk bilinci ve etik değerlere sahip topluma faydalı insanların kazandırılması | ||||||||||
8) Ulusal ve uluslararası işbirliği ve dayanışma anlayışı içinde toplumun bilimsel ve kültürel kalitesinin artmasına katkıda bulunmak | ||||||||||
9) Mezunların Türkçe ve İngilizce’yi mesleki yaşamlarında etkin olarak kullanabilmelerini sağlamak | ||||||||||
10) Farklı düşüncelere, hayat tarzlarına, kültürlere ve kimliklere saygı göstermek ve farklılığın değerini anlamak | ||||||||||
11) Hayat boyu öğrenim ilkesini benimsemek ve farklı disiplinleri tanıyarak kişisel, sosyal ve profesyonel gelişimi zenginleştirmek. |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler alanında mevcut olan teorik yaklaşımlar, kavramsal bilgi seti ve yöntemlerle ilgili ileri düzeyde bilgi sahip olma | 5 |
2) | Siyaset Bilimi ve Uluslararası İlişkiler disiplininin kendisiyle kesişen diğer sosyal bilimler alt dallarıyla (tarih, sosyoloji, hukuk, iktisat, psikoloji, antropoloji) etkileşiminin farkında olarak, olayları inter-disipliner çerçevede değerlendirme ve tartışma bilgi ve becerisinin kazandırılması | 5 |
3) | Kütüphane ve diğer akademik bilgi kaynaklarından veri toplama, çözümleme ve raporlaştırma; ilgili konularda akademik yazım kurallarına uygun yazılı metinler oluşturma ve sözlü sunumlar yapma becerisine sahip olma | 4 |
4) | Öğrencilere araştırma ve bilim etiği kazandırılarak, özgün çalışmalar yapmasının önünün açılması | 4 |
5) | Devlet ve devlet-dışı kurumların ihtiyacını azami düzeyde giderecek donanımlı, ulusal ve uluslararası alanda karşılaşılan siyasal, toplumsal, ekonomik sorunları belirli bir kavramsal çerçeve içerisinde çözümleyebilme ve tartışabilme yetisinin kazandırılması | 5 |
6) | Mezunlarını yüksek lisans ve doktora sürecine taşıyabilmesine ön ayak olabilecek nitelikli lisans eğitimi verilerek gelecekte akademik perspektife sahip bireylerin yetiştirilmesi | 4 |
7) | Beşeri bilimlerin tümüyle etkileşim halinde olacak bireyin iletişim yetkinliğini güçlendirerek, sosyal sorumluluk bilinci ve etik değerlere sahip topluma faydalı insanların kazandırılması | 4 |
8) | Ulusal ve uluslararası işbirliği ve dayanışma anlayışı içinde toplumun bilimsel ve kültürel kalitesinin artmasına katkıda bulunmak | 4 |
9) | Mezunların Türkçe ve İngilizce’yi mesleki yaşamlarında etkin olarak kullanabilmelerini sağlamak | 4 |
10) | Farklı düşüncelere, hayat tarzlarına, kültürlere ve kimliklere saygı göstermek ve farklılığın değerini anlamak | 4 |
11) | Hayat boyu öğrenim ilkesini benimsemek ve farklı disiplinleri tanıyarak kişisel, sosyal ve profesyonel gelişimi zenginleştirmek. | 4 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |