Hafta |
Konu |
Ön Hazırlık |
1) |
Açık koyu kompozisyon, İç mekân ve dış mekân konulu gözleme dayalı çalışma |
Konu dahilinde çizim/okuma |
2) |
Gri ton değerleri içinde renk doygunluğu, İç mekan ve dış mekan konulu imgesel çalışma |
Konu dahilinde çizim/okuma |
3) |
Tamamlayıcı renk kontrastı, kompozisyon direksiyonları, Yapay ışık ve doğal ışık kullanarak mekanda derinlik konulu çalışma |
Konu dahilinde çizim/okuma |
4) |
Tamamlayıcı renklerin tonal ve doygun değerlerinin kompozisyon içinde dağılım alanları |
Konu dahilinde çizim/okuma |
5) |
Biçimi sıcak ve soğuk renk zıtlıkları ile hacimlendirme, Perspektif kullanımı ile yakın plan ve uzak plan çalışmaları |
Konu dahilinde çizim/okuma |
6) |
Kompozisyon içinde soğuk ve sıcak renk zıtlıkları. Mekânda derinlik kavramını sorgulayan çalışma |
Konu dahilinde çizim/okuma |
7) |
Kompozisyon içinde soğuk sıcak ve renk zıtlıkları, kapalı bir mekânda figürün oran-orantı ilişkilerinin gösterileceği çalışma |
Konu dahilinde çizim/okuma |
8) |
VİZE SINAVI |
|
9) |
Tonal eşitlikteki renk arayışları. Dış mekanda figürün oran-orantı ilişkilerini göstereceği çalışma |
Konu dahilinde çizim/okuma |
10) |
Renk ritmi, tek figürlü ve çok figürlü kompozisyonlarda resmin planlarını denge ve uyum kavramları ile sorgulama |
Konu dahilinde çizim/okuma |
11) |
Lokal Renk ve yüzeysel biçim, figürü kompozisyonda denge ve ritim kavramlarını da göz önünde bulundurarak oluşturulacak çalışma |
Konu dahilinde çizim/okuma |
12) |
Rönesans dan günümüze kadar gelen dış mekan konulu resimlerde kullanılan figürlerin kompozisyondaki konumlarına bağlı olarak yorum ve analizlerini kolaj yöntemiyle aktarma |
Konu dahilinde çizim/okuma |
13) |
Renk psikolojisi ve atmosfer. Perspektif kullanımı ile figürü geometrik olarak parçalayarak mekân içerisine yerleştiren çalışma |
Konu dahilinde çizim/okuma |
14) |
Doku Perspektif kullanımı ile figürü geometrik olarak parçalayarak mekân içerisine yerleştiren çalışma |
Konu dahilinde çizim/okuma |
15) |
FİNAL SINAVI |
|
Ders Notları / Kitaplar: |
Yok |
Diğer Kaynaklar: |
Sanatın Öyküsü (Cep boy), E.H. Gombrich, Remzi Kitabevi Sanat ve Yanılsama, E.H. Gombrich, Remzi Kitabevi Romantizm, Francis Claudon, Remzi Kitabevi Rönesanstan Günümüze Resim Sanatı tarihi, Anna Carola Krausse Felsefenin Işığında Modern Resim, İsmail Tunalı, Prof., Remzi Kitabevi Empresyonizm (İzlenimcilik), Mark Powell-Jones, Remzi Kitabevi Modern Sanatın Öyküsü, Norbert Lynton, Remzi Kitabevi Resim Sanatının Tarihi, Sezer Tansuğ, Remzi Kitabevi Empresyonizm, Maurice Sérullaz, Remzi Kitabevi Sembolizm, Jean Cassou, Remzi Kitabevi Sanatı Görmek, Bates Lowry, İş bankası Yayınları, 1972HARVEY David, Postmoderliğin durumu, Metis Yayınları,2003Gombrich E.H., Sanat ve Yanılsama, Remzi Kitapevi,1992BAUDRİLLARD Jean, Sanat komplosu, İletişim Yayınları,2010 |
|
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi |
Katkı Payı |
1) |
Özgün sanat eserlerini üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır. |
5 |
2) |
Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi kazanır. |
5 |
3) |
Eleştirel düşünebilme becerisi kazanır. |
4 |
4) |
Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi kazanır. |
5 |
5) |
Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi kazanır. |
5 |
6) |
Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi kazanır. |
5 |
7) |
Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi kazanır. |
4 |
8) |
Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi kazanır. |
5 |
9) |
Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır. |
4 |
10) |
Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi kazanır |
4 |
11) |
Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi kazanır. |
4 |
12) |
Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi kazanır |
4 |