Resim | |||||
Lisans | TYYÇ: 6. Düzey | QF-EHEA: 1. Düzey | EQF-LLL: 6. Düzey |
Ders Kodu: | PNT104 | ||||||||
Ders İsmi: | Temel Sanat Eğitimi II | ||||||||
Ders Yarıyılı: | Bahar | ||||||||
Ders Kredileri: |
|
||||||||
Öğretim Dili: | Türkçe | ||||||||
Ders Koşulu: | |||||||||
Ders İş Deneyimini Gerektiriyor mu?: | Hayır | ||||||||
Dersin Türü: | Zorunlu | ||||||||
Dersin Seviyesi: |
|
||||||||
Dersin Veriliş Şekli: | Yüz yüze | ||||||||
Dersin Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA KÜPÇÜOĞLU | ||||||||
Dersi Veren(ler): |
Dr. Öğr. Üyesi HÜLYA KÜPÇÜOĞLU |
||||||||
Dersin Yardımcıları: |
Dersin Amacı: | Bu dersin amacı, resim bölümünde ders alan öğrencileri resim atölye dersine hazırlamak, resim atölye dersi ile paralel temel sanat eğitimi vermektir. |
Dersin İçeriği: | Ders içerik olarak, temel sanat eğitimi 2 dersinin genel çerçevesini oluşturan; denge, ritm, soyut çalışmalar, renk, doğal ve yapay çalışmalar vb. konular ile alakalı uygulamaları kapsar. |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Hafta | Konu | Ön Hazırlık |
1) | Plastik eleman olarak rengin tanımı | Konu dahilinde çizim/okuma |
2) | İki boyutlu renkli çalışmalar | Konu dahilinde çizim/okuma |
3) | Tasarım elemanları ve ilkeleri ile resimsel kompozisyon | Konu dahilinde çizim/okuma |
4) | Uygulamalı çalışmalar | Konu dahilinde çizim/okuma |
5) | Uygulama çalışmaları | Konu dahilinde çizim/okuma |
6) | Tasarım ilkeleri; denge, ritim, hareket, zıtlık | Konu dahilinde çizim/okuma |
7) | Tasarım ilkeleri; denge, ritim, hareket, zıtlık | Konu dahilinde çizim/okuma |
8) | VİZE SINAVI | Konu dahilinde çizim/okuma |
9) | Ana ve ara renkler | Konu dahilinde çizim/okuma |
10) | Renk kontrastlıkları | Konu dahilinde çizim/okuma |
11) | Doğal ve yapay nesnelerle renkli çalışmalar | Konu dahilinde çizim/okuma |
12) | Doğa gözlemi, soyut çalışmalar; renkli uygulamalar | Konu dahilinde çizim/okuma |
13) | Doğa gözlemi, soyut çalışmalar; renkli uygulamalar | Konu dahilinde çizim/okuma |
14) | Sergileme teknikleri | Konu dahilinde çizim/okuma |
15) | FİNAL SINAVI |
Ders Notları / Kitaplar: | Şemsettin Ziya Dağlı, Temel Sanat Eğitimi |
Diğer Kaynaklar: | Gombrich, E. H. (1993) Sanatın Öyküsü. İstanbul: Remzi Kitabevi: The History Of Art, |
Ders Öğrenme Kazanımları | 1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Program Kazanımları | |||||||||||
1) Özgün sanat eserlerini üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
2) Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi kazanır. | |||||||||||
3) Eleştirel düşünebilme becerisi kazanır. | |||||||||||
4) Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi kazanır. | |||||||||||
5) Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi kazanır. | |||||||||||
6) Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
7) Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
8) Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi kazanır. | |||||||||||
9) Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır. | |||||||||||
10) Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi kazanır | |||||||||||
11) Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi kazanır. | |||||||||||
12) Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi kazanır |
Etkisi Yok | 1 En Düşük | 2 Düşük | 3 Orta | 4 Yüksek | 5 En Yüksek |
Dersin Program Kazanımlarına Etkisi | Katkı Payı | |
1) | Özgün sanat eserlerini üretme ve disiplinlerarası çalışabilme becerisi kazanır. | 5 |
2) | Sanat eserlerini araştırma, inceleme ve değerlendirme becerisi kazanır. | 4 |
3) | Eleştirel düşünebilme becerisi kazanır. | 4 |
4) | Sanatsal malzemelerin tekniklerini tanımlama ve uygulama becerisi kazanır. | 5 |
5) | Sanatsal alanda kendini ifade etme becerisi kazanır. | 4 |
6) | Sanatsal alanda gerekli olan teknikleri ve yenilikleri kullanabilme becerisi kazanır. | 4 |
7) | Çağın yeniliklerine ve değişimine sanatsal açıdan bakabilme becerisi kazanır. | 5 |
8) | Yaratıcılığı, görselliğe aktarabilme becerisi kazanır. | 5 |
9) | Araştırma, gözlemleme, yorumlama ve değerlendirme becerisi kazanır. | 4 |
10) | Sanatsal alanda mesleki özgüvenle birlikte, sosyal, kültürel ve toplumsal sorunları toplumla paylaşabilme becerisi kazanır | 5 |
11) | Bir içeriği, kavramı sanat yapıtına dönüştürürken en uygun araçları seçebilme ve gereken teknik yeterliliği gösterebilme becerisi kazanır. | 5 |
12) | Doğanın, düzeni, bilgisi ve işleyişini estetik bir bakışla görme ve algılama becerisi kazanır | 5 |
Yarıyıl İçi Çalışmaları | Aktivite Sayısı | Katkı Payı |
Toplam | % | |
YARIYIL İÇİ ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTU KATKISI | % 0 | |
YARIYIL SONU ÇALIŞMALARININ BAŞARI NOTUNA KATKISI | % | |
Toplam | % |